Tuesday, July 28, 2015

Selamat Hari Raya AidilFitri

Salam semua...salam buat seluruh warga Malaysia...
Amacam raya...masih dalam mood raya kan..Maketty pon...
Kata raya sebulan so all out selagi boleh hehe...

Tak banyak gambar lah tahun ni..raya 1st di rumah mertua..memang xberapa kaki gambar masing2..aku je ha..haha...segan lak dibuatnya..


1st day..lepas solat raya..adelah gambar hat senonoh ni sikit..sorang meragam dari kat surau lagi..siap lempang anak orang time kite nga solat..tu yang kecik sekali tu..ngan xnak pakai sampin nye..nasib nak pakai songkok..trus xencem..
yang abang memang suke dan paham raya...so layan je..
so tahun ni kami beraya berempat setengah ('',)
Next year berlima insyaallah.. #makbanyakanak

Masuk raya ke-3 terus..my tummy obviously shows here..
memang beso pon..tu yang susah cari baju raye..haha..ni pun saat2 akhir dapat..orang tengok perut ingat tunggu hari je yo...haha..
Berlatarbelakang bendang arwah tokwan..now pakngah amek alih..
setiap kali balik wajib ke sini..sambil mengail ikan ke...kutip buah keliling umah ke..
tempat jatuh bangun..tempat arwah tokwan rebah pada hari pemergiannya..di sinilah.. al-fatihah..


Rumah peninggalan moyang kami..rumah dah usang bersebelahan rumah toksu kami..memang tinggal kenangan jelah...jamban berak mandi sume kat luar rumah..hehe..
kalau pijak lantai berderap-derap bunyi papan..kami cucu cicit ni hat tinggi2 ni dapat baka dari nyang..hehe..memang tinggi orangnya.. Al-fatihah..
Berkunjung ke rumah sedara aka anak angkat maktok dan bestfren papa..
best gile umah kampung de pondok2..de kebun...de sangkar burung beso2..sume ade...

Minal Aidil wa faiizin...
Salam Lebaran buat semua..






2 comments:

  1. Replies
    1. hehe..alhamdulillah memang cantik...dok kampung tenang je rase xnak balik...selamat hari raya mamalin

      Delete