Tuesday, August 12, 2014

Adik at 11mo's

yuhuuu...
dah hampir2 terlupa maketty nak hapdate hal si kecik ni..kecik ke??
haha.. dah besar bujang pun dia..
dah 11 bln lebih mommy lupa nak hapdate progress dia ni..
si boolat pipi kembong dagu lapis ni dah pon 10.3kilos last timbang mase abg xsihat aritu..
apsal dia lak yang timbang??
org len sakit org len dpt attention haha..
doc ktorg gi tu geram dgn dia..habes kene picit cium siap de kesan lipstik ko tau..

budak boolat ni makin manja..
anak susu ibu sepenuhnya kan...tanpa bottle feeding 24/7 mmg lekat je..
mommy hilang sket nanges..
tengah masak kepala terhalang dek kerusi nanges..
lari gi berak pon nanges..kene berak 2saat je ko tau..
kalu settlekan abg tinggal dia jap..tup2 ngensot smpi depan pintu bilik air dah..
berjujuran airmata..
dah kenapa anak2 bujang aku ni semua kemain manja je..
sume raja air mata..
haha
mak ekau x cengeng tau mase preggy..kuat je..heeeee yeke????
sume jenis clingy sesangat...
bergayut je kat kaki bahu....letih makjemah...masak pikul sebelah tangan..seram hoi..nasib dia xcelup2 tangan dalam kuali!!

apepon maketty hepi walaupun penat..
mmg penat 2,3x gandalah..
dulu masa dok ngan parent kalu nak masak ke wat keje2 umah adelah papa tolong2 tgk2kan dedua askar ni.. but now since x dok sana mmg sume pikul sendri..
nasib umah sekangkang kera je..kalau kangkang gajah jenuh gak..

ai is naik berat byk k lepas raye..stress je..
antara penanda arasnye suar jeans..dulu mmg de suar jeans zmn kurus..
lps bersalin pakai mmg loose habis...pastu gi alter suh kecikkan..so dpt ngam2..
now sendat... k kene start diet haha..
makan cam ape 2 minggu raye ni...tahpape..nyesal..

apepon happy sangat2 dapat berkumpul dengan family jauh dekat...dengan girlfrens mase zaman sekolah dulu..happy nye raya kan..
aku je dah beranak 2..lain2 2 org anak dara lg..2 beranak sorg..sorg pengantin baru..meh2 sapo nak minang 2 yg masih solo ni meh roger2..si tudung kuning/hitam n situdung manik2 ijau tu hehe..
ah mindu kat sume..xdapat lame2 spend time..dh tua xleh lelepak lama2..haha




tengok muka aku..hoi penuhnya..bulat cam adlyzareef dah haha..
k esok kite stat diet!!

No comments:

Post a Comment