Tuesday, March 25, 2014

Abang dan Plane

Usai tengok berita, baca akhbar...

Ameer: Mommy nak naik plane...
Mommy: Insyaallah nanti ye..kita ajak daddy..

Usai baca buku..

Ameer: Mommy abang nak naik plane..
Mommy: Ye nanti kita gi jalan2 ya... sabarlah..

Bila terdengar plane lalu atas umah..

Ameer: Wah mommy...dengar x??
Mommy: Ye dengar..
Ameer: Bunyi planelah mommy..abang nak naik..
Moomy: Yelah bang...nanti ye..

Hari2...
Setiap kali nampak, dengar mesti dia sebut...
Bila mommy cerita kat abang kapal terbang hilang, abang kate sian dia...
Bila mommy kata hari ni kapal terbang tu dah jatuh dalam laut... abang terkulat2 sebab baru bangun tido..
Nanti petang mommy cerita lagi ye..

Seluruh dunia sedang sugul abang..
Seluruh dunia sedang tunggu berita..
Selagi jasad kapal terbang tu belum temui kita akan terus berdoa..
berdoa...berdoa..

#PRAYFORMH370
#RIPMH370



4 comments:

  1. abang nak jadi pilot ker?
    abang da pandai da. klu hafidh tak tahu lagi. cuma kalau nampak kapal terbang tu, dia tunjuk kat kita.
    still berharap berita tu tak betul... T_T

    ReplyDelete
    Replies
    1. kan...msh xcaye..still hope for miracle

      Delete
  2. Ala, sian abg... Die pn paham ye isu semasa skrg ni...

    ReplyDelete
    Replies
    1. hari2 berita tu..mmg dia asik tanya je..huhu

      Delete