Thursday, July 10, 2014

Si gebuss at 10m..


Nah si gebuss..
Selim je kalu ikot kilo baru 9.68kilo je..
Tapi kemain hantap badan dia..
bulat gete ore kelate kate haha
Dah 10 bulan ni nampaklah banyak progress dia..
kuat menyepah..
now baru dapat ngensot..
xmerangkak jugak same cam abang..
abang dia dulu pun ngensot dalam umo ni gak..tup2 terus bangun jalan je..
adik pun dah stat bangun2..nak belajar berdiri..
ngensot merata..tempat fav mesti kat wayar2..
xpaham betul apsal baby suke nau ngn wayar2 kan..
hehe

oh kuat mengigit jugak...tetibe naik gigi dah 4 batang.. asal naik gigi demam..ni nasib demam ritu kejap je, naik terus 3 gigi..
kalau tgk gigi dia yg 1st naik dulu seketul..tetibe gigi 2nd naik kendian dah pendek sebelah..
bile sengih lawak gile gigi.. x center..
nasiblah labu..
sok2 kite gosok gigi ye..
slame ni cuci ngan kain je..

Sepanjang Ramdhan kali ni sejak dok sendri ngn family kecik ku ni hari2 aku masak tau..
dulu pun hari2 masak..tapi x terasa sangat..tah nape rase dok sendri ni lagi kuat masak..
hehe..ke sebab bulan pose..laki lak tekak buke pose xnak makan nasi..dh 4thn kawen mmg aku tau dah..
nasi makan waktu sahur je..
so masak buke just mi, ketiaw, mihun ke..ulang2 masak pelbagai rase lah..kuah ke sup ke..
dah malam kul 10 baru kintang kintung periuk belanga masak untuk sahur..
dah berdua je nak makan sahur still xreti bajet masak sikit...rase dah sikit tapi banyak gak..
selalu masa tinggal ngn parent biasa masak banyak..tu yang x biasa bila masak sikit2 sejemput2..hehehe


 
 Nah lasagna special request cik daddy..
Puas makan buat sendri..
tekak anak beranak memang tekak italiano..
anak2 pun suke jenis masakan pasta..
laju je makan kalu buat pasta..
untuk abang n adik maketty wat pasta still no sugar n salt..
laju je cik abang tu makan..
xde hal pun xbergaram..
bubur adik dia pun tibai je tawar hebe..haha..

K hari ni nak berbuke umah mama...janganlah lewat balik cam isnin lepas..sampai umah mama kul 5.30..baru nak kuar lauk beku ayam ikan sume..hehe..
nasib super saiya..by the time kul 7 baru siap masak segala mak nenek..
hui...
now maketty dah praktis bile dok sendri ni nak masak pepagi sblm kuar umah turunkan lauk kat chiller.. so xdelah beku sangat bile petang balik nak masak lelaju nak buke pose..
kan2...

k k lah..banyak lak bebel...
c u..


2 comments:

  1. alololo///comelnya senyuman die..nak tengok gigi pendek sebelah tu...heheh.. aty masak sekali jer..masak nasik lauk makan bukak pose sampai ke sahur..hahaha... ai is tekak kene makan nasik.. asben pon makan kuih2 dulu.. malam sikit atau pas maghrib baru makan nasik.. kalau masak mee ke hapa.. nanti mesti aty tak akan makan nasik dah pastu.. tak bolh tak boleh..kang raya tinggal kulit ngan tulang jer kang..heheh

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha..selim melim yuuu...etty pose nilah nak diet sket..but if berbuka umah MIL or mama etty wajib sedia sume dr nasi ke lauk2 n mee..tekak sume lain2..layankan jelah masak2 xbenti..hehe..

      p/s: aunty nnt kite buh pic gigi senget sebelah tu ye..hehehe

      Delete