Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers Lilypie Maternity tickers

Thursday, November 14, 2013

Adly Zareef 2months+


Hai..cik xtaulah if korang de masalah ke nak view pic dari entry lepas..
dah puas belek smlm i xde mslh pun..ade je gmbr2..penat tau i upload 3jam tau..kihkih..
if xde abaikanlah ya..xcomey mane pun umah i..biasa2 je hehe..

hari ni xmo crite umah nak crite hal baby adik.. dan kesinambungan hal bersalin dia dulu..



Budak bulat penuh je dalam carseat..
Sudah pun 2 bulan setengah k...
wah cepatnya awak membesar dik..
mommy rase cam baru je teran adik tau..
pandai main agah2 dah rajin ajak berborak..
kat opis ni ramai suke melayan..

Masa check up aritu adly dah terlebih berat..
5.79kilos!! every month naik sekilo lebih..
nasib bila baby fully breastfeed ni xde istilah obesiti ke ape k..
no no no... xde2..sihat alhamdulillah..

Dalam kronologi kelahiran baby adik dah pernah story betapa Allah membantu pelahiran dan memudahkan maketty bersalin..dulu abang ameer dah laju..tup2 baby adik ni lagi laju..sakit yg sekejap je..
Alhamdulillah..

Tapi...
Ade tapi ye kawan2...
yang sakitnya masa nak kuarkan darah2 dalam perut...
seingat masa abang ameer xde plak doc pulas2 perut..godak2 cik V..xde..
kali ni adeeeeeeeee!!
adodoi...sakit dia tersangat2 sakit...
sakit beranak pun xrase cam tu...kemain lagi nurse yang sambut baby adik tu pulas perut bg darah2 kuar..
sampailah kejap2 aku suh dia benti..dah gengam2 besi katil pun..sakit gile kot..xpaham aku..
bersalin x sesakit tu pun..
sampailah doc yang teman maketty before bersalin tu masuk, sebab dia dapat tau i dah bersalin tanpa dia..
dia masuk tengok2...eh dah2..kesian dia..doc tu suh nurse stop k!!
ha...sakit wooo..dia godak..dia korek...katenye ade darah beku..ish..doc check eh ni biasa lahhhhhhh..
dah2 bersihkan dia..

haru dok???
kau dah godak perut ku cam apetah..nasib memang xde tears mase teran..so jahit sikit dalam je..

bila balik crite kat cik daddy dia dah cuak..yelah dia xde masa tu gi kat baby..
hm..

rezeki bersalin mudah 10min je proses bersalin..
nurse pun terer sensorang je sambut baby adik k..
tapi sakit lepas bersalin tu paling xleh lupa sebab kene pulas perut..
Rezekikan..masing2..

tapi Maketty belum serik..
i love being pregnant..
i love birthing..
i love the feeling in labour..
setakat ni Alhamdulillah Allah permudahkan banyak..
Syukur..
but..lepas ni nak rest panjang bela anak2 bagi besau ckit..
at least 3y-4y..hehehe
dah selamat pun maketty kene cocok vontot amek depo..
hope serasi...

so bagi kawan2 yang seangkatan mak beranak 2 selamat yo...sape nak teruskan no.3, 4, 5 silakan jalan dulu ye...hehehe..

tata ;p

2 comments:

  1. kne pulas perut?...mcm mn tu?...godek bhgn bawah?...seriau weh aku baca....aku plak yg rasa sakit...

    eh, ko nak break 3,4 tahun je?
    aku nak break 5,6 tahun boleh?hahaha...tp dah tua dah masa tu..karang xlarat nak meneran, x larat nak berpantang plak kan...

    hurmmm, aku pun injek um depo...masa duk paka dulu, aku pergi kat Dr aini..Im depo dia sebabkan aku sakit lutut eh...Aku sempat 2x injek je sbb aku x tahan la x boleh aktif naik turun tangga..Siyes sakit lutut...im depo kan boleh sebabkan osteoporosis...Masa jalan x sakit, juz sakit masa naik turun tngga...mcm org tua la!..

    Pastu aku stop...sebenarnya aku xde masa nak gi injek...bz resign, pastu pindah rumah..pastu uruskan hal klinik..bila aku nak injek balik, aku miss period lama la plak..takot peknen je..karang gi injek bahaya lak...nak wat upt, takot..haha..

    pastu aku piyed..barulah aku gi injek im depo balik...

    kat DR baru ni, im depo dia buat aku gatal seluruh badan...tiap2 mlm especially bila sejuk aku akan tgaru2 mcm monyet weh!!!..stress sgt...mmg naik ruam habis terutama bahgian paha dan betis...pastu muka aku serta merta naik jerawat dgn sgt bnyk....ye, mebe sbb aku tukar skin care jugak...tp aku rs sbb im depo la...sblm ni aku men tukar2 skin care ok je...huuu...

    skang muka aku adalah menggerutu..tidak flawless lg..huwaaaaaa!!!!...

    #sekali lg aku komen mcm buat post kat blog sendri...kahkahkah...bai!

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha..yeke mek..xde lak sakit lutut ke ape..just lenguh punggung kat tempat cocok tu je..kan mase cocok tu mase day 42 pantang.. then 13 hari kemudian aku dtg period 1st..kemain lame period smpi 14hari tau..slalu period 7-8hari je..hui..jenuh gak mai lame2 ni...nk tggu next period regular ke x..nanti doc review balik sesuai ke x..hm.. if xsesuai xnak amek papelah hahaha...rancang ikout date subur plak..hm..........betul ni jgn lekat pulak sudah hehe.. byk benda nak buat...nak pindah umah byk gune duit..dah terkais2 acc bank ni...siyes..pening pikir..hahaha

      ha bab pulas perut tu cam xnak ingt weh..dia korek miss v lagi!!!!!!! haaa sakit gile...serius!!

      Delete