Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers Lilypie Maternity tickers

Wednesday, April 17, 2013

Happy 20th Months my lil Toddler & Happy 20th weeks Baby Adik..

Pheww.. ini time perut sudah berlagu senandung sayang mintak diisi dengan segera..aku dah muak makan sekut kering between meals...xtau nape..sekarang mood makan dah kembali..& ternyata memang nampak dah musim kegemukan mendadak ye adik2...not goooodddddd... blame my pregnancy lagi not goodddd..hahaha

Carta berat ku dah meningkat..huwaaa...sentap tengok penimbang berat semalam masa check up baby adik..hehehe..makan tidak terkawal lepas musim wek wek dah lepas..hehehe..dari awal preggy kan maketty alahan agak teruk sampai berat turun..hm ni dah naik balik jadi sentap..hahaha..

So far berat jelah lain-lain ok je..HB ok..BP ok.. baby growth pun ok...cuma masa scan semalam doc detect uri agak rendah sedikit but masih awal pregnancy kan..dulu masa ameer pun agak rendah but masuk full term dah kedudukan yg betul..hope adik ni pun sama..

So till todate gender masih ????? dalam persoalan...puas doc try godek-godek semalam idokler mendapat sekilas jenguk genital dia..haish baby adik ni..bikin mommy daddy & abang ameer nebes je.. semalam tali pusat dia dok betul2 kat bawah tu so memang terhalang xnampak gapo..puas doc kuis2..hehe

So meme xleh start shopping lagi lah mak incik..punya banyak warehouse sale, expo baby segala sebulan dua ni..kalu x relax dah hujung2 nanti..so maybe kalu nak membeli pun warna natural2 je.. hm... munge2 skirt2 ke yang kearah2 baby girl or bluish2 kearah2 baby boy harus dielakkan selagi belum termaktub hehe..

okies masuk perihal abang ameer..

Sudah bujang..ehe kata abang kan.. kalau tanya sapa abang terus angkat tangan..suh unjuk mana baby adik terus pok perut mommy..sambil panggil adik or baby.. dedua dia paham maksudnya adik dia lah..

Ameer meme bubbly..mulut meriah kepoh2.. maketty pun selalu je cakap dia budak kepoh..hahaha..ada je nak cakap macam2..sebutan masih ada yang kena betulkan.. selalu je tertinggal huruf 1st tetiap perkataan.. cth cam Mandi.. tinggal Andi je.. Cantik jadi Antik.. Handsome.. jadi encem.. Kunci Rumah jadi Ci Umah..hehe.. hari-hari ada je perkataan baru keluar dari mulut dia..Alhamdulillah.. termakbul doa mommy hari2..dari ameer dalam perut sampai sekarang.. ada doa ye sayang2 sekalian..untuk anak2 kita lancar sebutan..lancar tutur kata..lancar menyebut nama-nama Allah dan perkataan baik2.. dari dalam alam rahim lagi kita boleh amalkan insyaallah mudah2an Allah permudahkan..

Ini doanya..

Doa semasa hamil 
 
Ya Allah, peliharalah anakku ini selama ia berada di dalam perutku, dan sihatkanlah dia, Engkau yang menyembuhkan, tidak ada penyembuhan selain penyembuhanMu, Penyembuhan yang tidak meninggalkan penyakit. Ya Allah, rupakanlah atau bentukkanlah dia yang ada diperutku dengan rupa yang baik dan tetapkanlah di dalam hatinya iman kepada Engkau dan kepada RasulMu. Ya Allah, keluarkanlah dia dari perutku dengan mudah dan selamat. Ya Allah jadikanlah dia sihat yang sempurna berakal dan pandai, alim dan beramal. Ya Allah, panjangkanlah umurnya, sihatkanlah badannya, baikkanlah akhlaknya, fasihkanlah lisannya, baguskanlah suaranya untuk membaca Al-Quran dan hadis dengan berkat Nabi Muhammad S.A.W, dan segala puji bagi Allah Tuhan semesta alam.

 selamat beramal semua..
jom esok sambung ganti puasa..
hehehe

4 comments:

  1. Replies
    1. hoho..anak jelah membesar..omaknye xyahlah...hahaha

      Delete
  2. Seronoknya nak dapat baby baru! InshaAllah dipermudahkan :)

    MamaHaraz
    http://ourwonderland.blogspot.com/

    ReplyDelete