Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers Lilypie Maternity tickers

Monday, December 17, 2012

Syukran Ya Allah

Syukur alhamdulillah..gelabah je maketty last week bukan..now ameer dah pulih hampir sepenuhnya.. new word i learn from NHAAE (Natural Healing Asthma Allergies Eczema) is Topical Steriod Withdrawal (TSW).

TSW adalah berlaku bila stopkan semua penggunaan cream steriod dan bertukar kepada natural healing product macam MooGoo, Baby Buds etc.. Pada awal penggunaan krim bukan steriod memang kebiasaannya akan berlaku proses ini di mana kulit yang dah terbiasa dengan penggunaan krim berasaskan steriod akan mengalami samada kegatalan, ruam, perlepuhan kulit selama beberapa hari..berdasarkan pemahaman saya, selama mana pernah memakai steriod base cream akan terjadinya TSW ni..so macam ameer dia pakai seminggu sekali..dalam 5-6m..so sekejapan je dia punya segala ruam2 naik dengan maha banyak dari sebelumnya..dan kebetulan pulak teralergik dengan yakult..so tempat-tempat yang xpernah naik ruam terus naik seperti dalam gambar minggu sudah..but lepas sapu MooGoo esoknya tu terus baik..now dah hensem balik..('',) dan kulit-kulit ruam sekitar leher alhamdulillah almost all gone..dan kulit pelipat kaki dan tangannya semua dah licin..syukur2

Syukur sangat-sangat..Allah je tau betapa stressnya last week sehari suntuk maketty mengugel segala info pasal eczema & alergy ni..dengan ini saya isytiharkan NO MORE DAIRY/YAKULT/VITAGEN for my son..

Barulah terfikir bersyukur sangat-sangat Allah beri maketty susu badan yang mencukupi untuk ameer sehingga saat ini.. no need other substitute..Syukran Ya Allah..


4 comments:

  1. ..Muuu ni..tajuk entry wat suspen je...igt kan dah dable line td...|| << huhuhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahahaha...xterpikir langsung dabel line saat2 ni..hahaha..risau sgt kat anak adelah..haha..

      Delete